Utmaning av Karolina..

Tanken är att man skall tänka tillbaka och berätta vad man gjorde för 5, 10, 15, 20, 25…. år sedan. Inget jag kräver att någon skall göra, men det är kul läsning. Så om ni gör det, skriv en kommentar så går jag in och läser 🙂

5 år sen då var L liten fis han gick på dagis och jag hade precis startat avdelningen jag jobbar nu.
Det var mycket med småbarn och familj.

10 år sen

Glada minnen.
Jag och L träffades i januari . A och jag flyttade från vår 3 a i aspudden till en 2 i samma kvarter.
jag jobbade på Åsen och A var nästan 8 år. Vi var på Nåttarö på sommaren och myste .
Innan jag träffade L så var det mycke ut på krogen och vara singel mamma varannan vecka.

15 år sen

hmm då knakade det mellan mig och A:s pappa . Jag hade börjat jobba på Åsen på en förskola.
Var mycket tillsammans med A och hade inte så mycket tid till annat än jobb och familj .
Jag stickade mycket på den tiden .

20 år sen.

1988 var året efter jag träffade A :s pappa . Vi tillbringade sommaren på motorbanor runt om landet.
oj vad jag stickade när de andra pratde bilar.
Jag jobbade på Kungsholmen på en förskola vi hade jätte kul med alla barnen och föräldrarna var guld värda.
Jag tänade ganska mycket. Work out som det hette då.

25 år sen.

Nu behövs det en dagbok för att minnas.
Det var första sommaren vännen B och jag åkte utomlands tillsammans.
Vi åkte 7 ggr på 4 år efter. Samos mmm vilken dröm. Jag bodde på Rosenlundsgatan var singel och livet lekte.
Nyss hemkommen efter 1 år i usa som barn flicka. Vi gjorde stan osäker och hade kul. Jag jobbade på lilla essingen, då som barnskötare .1985 gick jag förskollärar linjen.

30 år sen.

1978 . Oj oj ….. Jag var 19 år och flyttade hemifrån . Började att jobba på förskola på kungsholmen.
Innan jag gick på bsk utb.

Jag var ute i svängen mycket och hade det jätte roligt.

Ja det var lite om mina år. A fyller 18 år i Juni .

Om Mia

Jag är en kvinna som tycker om mycket olika saker. Läser gör jag mycket och tillsammans med min familj är jag mycket. jag har en man 3 barn och en bonus son.
Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Utmaning av Karolina..

  1. Karolina skriver:

    Hihi, kul att läsa…tänk vad mycke man hinner med i livet 🙂

  2. Mia skriver:

    Ja och det är ju min vuxen tid från jag slutade gymnasiet och framåt.

Lämna en kommentar