Torsdagsreflektion….

Många människor runt om kring pratar om ”svinis”.

Många av barnen på jobbet går och är snuviga och förkylda.

Vart går gränser frågar vi oss på jobbet? Vi spritar händerna vart eviga sekund.

För att inte smitta andra eller ta emot sjukbaciller.

Jag själv är hemma med ett sjukt barn. Han var inte ok i morse och är nog inte så bra med honom.

Med andra ord så tjatar han inte ihjäl mig.

P1030625Han börja kunna alla MJ låtar nu:)

Mer om Torsdagsreflektion HÄR

Om Mia

Jag är en kvinna som tycker om mycket olika saker. Läser gör jag mycket och tillsammans med min familj är jag mycket. jag har en man 3 barn och en bonus son.
Det här inlägget postades i Torsdagsreflektion.. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Torsdagsreflektion….

  1. Ingrid skriver:

    Hejsan Mia!
    Ja du, det är inte lätt det där med ”svinisen”, vad är svinis och vad är vanlig förkylning eller vanlig influensa, inte lätt att veta. Vi får tvätta ossa och sprita händerna, det är väl vad vi kan göra låter det som.

    Tack för att du tittade in till mig och ha en fin fortsättning på dagen. /Ingrid

  2. carina skriver:

    Vad är vad börjar man fråga sig.
    För några år sedan var vi rädda för fågel influensan och nu svin.
    Det enda vi kan göra är att se till att hålla hygien och vänta och se.

  3. mariannlostinline skriver:

    Nej, det är inte lätt att veta vad som är vad ibland. Men den stora vågen av svininfluense har väl inte kommit än. Hoppas sonen har en vanlig förkylning och att den går över snart.

Kommentera

