Så var det söndag…

Utan Fototriss.

Mina veckor ser lika ut hela tiden det är så tråkigt.

Vakna, jobba, åka hem, laga middag, fixa , titta på tv…

Vecka ut och vecka in.

Ibland blir det en utstickare med att träffa vänner eller ha kvällsmöte så  tråkigt.

Ni kanske förstår varför jag inte bloggar så mycket.

Igår var jag hemma hos mamma, hon har nu fått reda på att hon har fått metastaser i skelettet.

Hmm.. I februari var hon på återbesök för sin bröstcancer.

Ingen frågade om hon hade ont i höfter eller nacken.Hon fick medicin som hon ätit i 5 år som ska hålla cancern borta?

Jaha…Vilken cancer då? Inte den som sitter i skelettet nu i allafall. Morr……

Det är väldigt vanligt att man efter bröst cancer får metastaser i skelettet. Men det visste vist inte den läkaren.

Så trött blir jag. Svensk sjukvård???

Mamma är vid gott mod nästan som vanligt lite tröttare.

Hon kommer att göra en Biopsi i veckan ,sen får vi se vad som händer.

Nån form av behandling kommer hon att få. Kanske inte cellgifter utan något som stärker upp skelettet.

Jag hoppas att hon får några år till, hon är så pigg och allert annars.

I dag har vi tvättat och förmiddagen tillbringade jag i små pojkarnas rum.

Nu är det skinande rent där.

Tvättat har vi gjort också och till middag blev det en super god hemma pizza!

Ha en bra kväll Mia

Om Mia

Jag är en kvinna som tycker om mycket olika saker. Läser gör jag mycket och tillsammans med min familj är jag mycket. jag har en man 3 barn och en bonus son.
Det här inlägget postades i Små prat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Så var det söndag…

  1. lairama skriver:

    Nej fy vad hemskt med din mamma!
    Hur kunde läkarna missa det!?! Helt ofattbart. Hoppas verkligen hon får många år ändå.

    Modigt av din lilla son att klippa sig. Det är faktiskt läskigt när man är van vid långt hår. Men fint blev det 🙂

    Ha det bra!

Kommentera

