Hur var då 2010?

Året började med extrem kyla som alla sa..

I februari stod Tunnelbanan stilla och det tog lång tid att åka till jobbet, och Stora O fyllde 11 år.

När våren kom så njöt jag extra mycket av den. Men det blev från vår till sommar på en vecka.

I april fick mamma sitt besked om att hon var sjuk. Några nätter på sjukhus och sen har hon varit hemma .

Min ena syster gör ett häst jobb med mamma men vi andra hjälper efter bästa förmåga.

Familjens farhåga var att askmolnet och mammas sjukdom skulle göra så att vi inte kom iväg till Thailand. Men det gjorde vi och efter två super härliga veckor där kom vi hem till ett sverige som bokstavligt talat flöt bort.

Jag och Lilla L och Stora O åkte till Åland och njöt av värmen .

När vi kom hem var sommaren borta och jobbet väntade. Skolan började igen och vardagen kom snabbt inpå.

Vår biträdande förskolechef skulle sluta och jag fick hennes jobb, efter mycket grubblande ( vilket jag gör fortfarande) så bestämnde jag mig att ta det.

I november vann mitt jobb  stockholms stads kvalites utmärkelse en härlig fest var det .

I december avslutade mitt nuvarande jobb och av årets sista dagar fyllde Lilla L 9 år.

Så nu är det ett nytt år som är ett oskrivet blad, det ska bli spännande att se vad som händer 2011.

God fortsättning. Mia

 

 

 

Om Mia

Jag är en kvinna som tycker om mycket olika saker. Läser gör jag mycket och tillsammans med min familj är jag mycket. jag har en man 3 barn och en bonus son.
Det här inlägget postades i Små prat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hur var då 2010?

  1. Lairama skriver:

    Låter som ett år som har bestått av både regn och solsken (både bildligt talat och metaforiskt).
    Jag önskar dig ett riktigt bra 2011!

Kommentera

