day 13 – a song that is a guilty pleasure

Jag undrar vad a guilty pleasure , har förstått att det är ett uttryck, men translatorn kan inte översätta rätt.

Om Mia

Jag är en kvinna som tycker om mycket olika saker. Läser gör jag mycket och tillsammans med min familj är jag mycket. jag har en man 3 barn och en bonus son.
Det här inlägget postades i 30 dagar, 30 sånger. Bokmärk permalänken.

En kommentar till day 13 – a song that is a guilty pleasure

  1. Jah Hollis skriver:

    Guilty pleasure är ju något man njuter av fastän det inte är riktigt rätt att göra det i andras (och kanske ens egna) ögon. Man gillar egentligen tuff rockmusik och så har man Carola som ett ”guilty pleasure”, något som inte stämmer med ens egen mall och som man tydligen ska skämmas lite för att man gillar.
    Att man gillar Stand By Me behöver man definitivt inte skämmas för, tycker jag. Den är en klassiker och den 8 maj i år är det 50 år sedan originalet med Ben E King kom ut på skiva.

Kommentera

