Värt ett besök..

Är årets sista tema på Fototriss.

Det finns många ställen eller platser jag tycker är värt ett besök, tur att Helena håller trissen öppen ett tag så jag kan lägga in fler platser.

Ni som har följt mig ett tag vet att mitt hjärta bultar för Åland. Åk dit och då inte på en kryssning.

Alla öar runt omkring är värda ett besök. Vackrare skärgård finns inte.

Mer ställen att besöka finns HÄR

Om Mia

Jag är en kvinna som tycker om mycket olika saker. Läser gör jag mycket och tillsammans med min familj är jag mycket. jag har en man 3 barn och en bonus son.
Det här inlägget postades i Foto triss. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Värt ett besök..

  1. Fina bilder, faller särskilt för den första. Åland drömmer man här om att besöka.

    (visste inte att man får ha fler än ett bidrag, bra!)

  2. Inger skriver:

    Fina bilder och bra tips. Jag har aldrig varit på Åland. 🙂

  3. Erik "Semlan" skriver:

    Visst finns det mycket vackert på Åland. 🙂
    Att hyra en fritidsstuga på Åland en bit från Mariehamn en vecka är verkligen en skön skärgårdssemester. Jag har gjort det återkommande sedan barnsben. 😉
    Vist kan även en kryssning vara skoj, men det är något helt annat att hoppa av på öarna och stanna ett tag en vecka eller två på Åland.
    Mysiga bilder. Jag gillar ditt tredje foto mycket.
    Tredje fotot får mig att tänka på Utö i Stockholms skärgård, nära gruvan finns en väderkvarn. 😉 Utö, en annan ö jag gillar.
    Tack för din kommentar, kul att du jobbat där.

  4. Leena skriver:

    Jaa! Visst är det härligt på Åland. Nu är det många år sedan jag var där sist men jag har stannat där flera gånger på väg från/till Finland. Verkligen vackert, och de många öarna erbjuder ju så mycket olika miljöer. Vi brukarde åka där med husbil för länge sedan … kanske dags igen …

  5. Per-Anders skriver:

    Åland finns på vår lista för kommande resmål. Företaget jag jobbar åt har stugor där för uthyrning. Skulle vara trevligt att åka dit någon gång.

  6. Trebarnsmamman skriver:

    Och du kommer bli så arg på mig när jag skriver att jag aldrig varit på Åland 😉 Ja, jag vet…jag måste ändra på det. Men du vet hur hårt mitt hjärta bultar för Stockholms skärgård, och hur få semesterveckorna är…
    Superfina bilder!

  7. llhertz skriver:

    Det har helt klart varit för lite Åland i mitt liv. Fina bilder.

  8. anki-itte skriver:

    Fler har sagt att Åland är fint, så visst är det värt ett besök.

  9. Jah Hollis skriver:

    Där har jag varit en gång, som barn, i sällskap med mina föräldrar.
    Säkert väl värt ett återbesök.
    Ha en fin julhelg!

  10. bella skriver:

    Kända siluetter: Trollskogsvägen är fin. Längtar…

Kommentera

