Ett nytt år är på väg…Uppdaterad.

Jag lämnar mer än gärna 2011 bakom mig. Det har varit ett extremt jobbigt år ,som började i januari med ett nytt arbete, som jag såg fram mot, och mamma som började sin sjuhus vistelse.

I februari var jag ensam på jobbet i två veckor. Mamma åkte in på sjukhus igen den 1 feb. och kom inte hem igen.  Fy vilken kall vinter. Lasse och jag firade 10 års bröllops dag. StoraO fyllde 12 år .

Mars-april började det knaka ordentligt i familjen att jag inte fanns på plats lika mycket på plats hemma. Det var jobbiga månader där mycket satt på sin spets.

Maj var det jobb, jobb, jobb…åka till mamma, sova….mamma fyllde 87 år det firade vi med god choklad.

Juni på min födelsedag kom samtalet från min stora syster. mamma var extra dålig de ville att vi skulle komma. Ett och ett halvt dygn var vi på sjukhuset till hon lämnade oss. Åh vad jag saknar henne.

Juli ledigt… Vad det var välbehövligt. Hade några härliga veckor på Åland.

Augusti begravning av mamma, och stora utrensningen började. Lasse fyllde 50 år och vi hade stort kalas.

September-oktober Bestämde att sluta mitt jobb och gå tillbaka till min gamla tjänst. så härligt att komma till beslut och så mycket bättre för alla. Vi rensade mammas lgh varje helg sågs vi och delade upp saker . Det var en bra bearbetning ialla fall för mig.

November -December jobbade på en av våra förskolor, jobbade mycket mindre och kom tillbaka till livet igen…Ludvig fyllde 10 som firades på Texas longhorn . Vi hade en lugn jul hemma .

Jag hoppas att 2012 blir ett bättre år.

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!

Om Mia

Jag är en kvinna som tycker om mycket olika saker. Läser gör jag mycket och tillsammans med min familj är jag mycket. jag har en man 3 barn och en bonus son.
Det här inlägget postades i Små prat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett nytt år är på väg…Uppdaterad.

  1. bella skriver:

    Ja, nu fick jag en stor dos information på en gång :). Jag beklagar verkligen din mammas bortgång :), men glad att du tog ett klokt beslut om ditt jobb och fick familjen på rätt köl igen.
    Jag önskar dig ett bättre och lugnare år 2012!

  2. bella skriver:

    Ok…. den andra smilisen skulle se ut så här 😦

Kommentera

