Redan trött

På att det blir mörkare och kallare. Började på en ny avdelning i augusti med barn i åldrar 4-5 . De tar livet av mig.

Funderar på att göra något annat . Har inget roligt på jobbet längre .

 

Om Mia

Jag är en kvinna som tycker om mycket olika saker. Läser gör jag mycket och tillsammans med min familj är jag mycket. jag har en man 3 barn och en bonus son.
Det här inlägget postades i Små prat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Redan trött

  1. Trebarnsmamman skriver:

    Men vännen, det där lät ju inge roligt alls! Önskar vi kunde sitta ner och prata länge och väl…KRAM

  2. Lotta skriver:

    Men fy! Så ska man ju inte behöva ha det.

    Kram!

  3. Trebarnsmamman skriver:

    En liten fråga…är barnen monster eller är det orken som tryter eller är det personalgruppen som inte fungerar. Hur skall du vända detta till något bra. 4-5-åringar är ju en väldigt rolig men väldigt krävande grupp. Lilla E går i just en sådan grupp och för henne är det suveränt och personalen verkar lyckas utnyttja och kanalisera barnens kapacitet till max…men så är det också en mycket bra kombination av personal. Två nya energifulla och sprudlande och två betydligt äldre och rutinerade. Och där personalen plockar det bästa ur varandra. Med de nyexaminerades energi och kreativitet och de äldres lugn och trygghet. Just nu har de tema rymden och hela avdelningen har barnen nu dekorerat med massa planeter och grejer och utomhus gör de experiment osv. Gissa om lilla E sken som en sol när hon berättade att hon ansvarat för uppskjutningen av en raket (och då menar jag en liten hembygd raket som barnen faktiskt hade byggt och sedan sköt iväg).
    Kram vännen, och det enda jag kan säga utan att veta exakt vad som är problemet, är att ta kontroll över det hela och se till att må bra!!!!!!!!!

  4. Mia skriver:

    Skickat från min iPad

Kommentera

