Fototriss

Så här ser det ut där jag är. Ett återkommande tema och så här såg det ut igår .

image

image

image

Sista bilden är  vanlig så här års. 
Igår var det grå mulet och -4 grader här i Stockholm.  Idag är det -8 och strålande sol. Mer bilder från hur det ser ut runt om i sverige och världen hittar du http://Fototriss.blogspot.se

Om Mia

Jag är en kvinna som tycker om mycket olika saker. Läser gör jag mycket och tillsammans med min familj är jag mycket. jag har en man 3 barn och en bonus son.
Det här inlägget postades i Foto triss. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Fototriss

  1. Mormor skriver:

    Det siste bildet kunne du ha tatt her også. Men slik er det nå bare.
    Fin triss.
    Ha en god søndag.

    http://www.starbear.no/mormor/2013/01/13/her-var-det-sol/

  2. Tomtan skriver:

    Verkar som de är lite mulet lite här och där. Vacker triss, lite ödslig…

  3. Anna-Lena skriver:

    Precis så kan det se ut. Inga förskönanden eller extravaganser. Inte ens en liten solstrimma. Det har varit många ”så´na” dagar den senaste tiden

  4. matfarbron skriver:

    Fina gråmulna Stockholmsbilder! Ser jag något på en bild som jag tror mig veta var det är någonstans så börjar jag grubbla på fotoplatsen. Jag tror att det är Högalidskyrkan man ser i bakgrunden och bilden kan vara fotograferad på Gröndalssidan mitt emot Reimersholme???

  5. Mia skriver:

    @matfarbron stämmer alldeles bra, Gröndal är det.

  6. Trevliga vintriga bilder som trots det gråtrista vädret ger en föraning om att båtsäsongen närmar sig.

  7. Jah Hollis skriver:

    Den där skylten kan nog komma till användning den här vintern. Och nu, måndag kväll, har vi fått ett tunt täcke snö även i Malmö.

  8. Där ser man – i helgen hade vi ingen snö , men nu har det kommit och det ser nästan likadant ut här också – gillar de inpackade båtarna … sommaren är hur långt borta som helst ..
    Ha en skön vecka.

  9. LissenTo skriver:

    Det är en bit till båtsäsongen. Vintriga Stockholmsbåtar

    Ha en fortsatt fin vecka.
    // Lissen

  10. Bella skriver:

    En aning hotfull skylt… Med avsikt…risk för snöras och istappar! Kung Bore är på grinigt humör 🙂

Kommentera

